Ką veikti su vaiku?

Winifred Conkling knygoje „Smart-wiring your baby‘s brain“ radau pavyzdžių, kaip užimti vaiką, kad žaidimas kažko išmokytų. (Be abejo, amžius turi būti tinkamas, kad žaidimas būtų saugus)

1. Įvairūs rūšiavimai:
Išrūšiuoti monetas nuo sagų. (Kai visko, ką paima į rankas, nebedės į burną)
Padėti išrūšiuoti skalbinius – atskirti tamsius nuo šviesių. Taip pat puikus būdas, kai reikia susitvarkyti spintą – išmeti viską ant žemės (pasimatuoji dar kartą…) ir gali atrinkinėti pagal sugalvotas kategorijas.

2. Lavinti matematinius sugebėjimus galima naudojant laikmatį įvairioms veikloms namuose apskaičiuoti. Pavyzdžiui, kiek užtrunka:
a) nueiti iki kito kambario,
b) vakaro filmukas,
c) užlipti laiptais ir pan.
Taip vaikas išmoks, kad 10 minučių yra daug ilgiau nei 10 sekundžių.

3. Žaidimai su svarstyklėmis: kas sveria daugiau – knyga ar batas? Kaip atrodo kilogramas obuolių ir kilogramas kruopų?

4. Gaminkite maistą kartu, tai ne tik gerins vaiko motoriką (skustuku nuskusti morką), bet ir plės suvokimą: skaičiuokite prieskonių žiupsnius, ingridientus, šaukštus, litrus vandens.

5. Eidami apsipirkti į parduotuvę, kalbėkite kiek kas kainuoja. Kodėl bulvės pigesnės už šampūną? Pasvarstykite kartu.

6. Fizikos supratimas: skęs ar plūduriuos? Pripilkite vonią ir meskite įvairius namų daiktus, tikrindami ar skęsta, ar ne. Išsiaiškinkite, kiek puodelių vandens telpa į skalbinių dubenį.

7. Įsigykite padidinimo stiklą ir stebėkite buities daiktus iš arti.

8. Įsigykite magnetą ir ieškokite, kur jis limpa, o kur ne. (Nelieskite magneto prie kompiuterio, sugadinsite:)

9. Nupieškite namų žemėlapį ir pažymėkite, kur paslėptas žaislas, o vaikas tegu ieško.

Svarbiausias knygoje parašytas patarimas yra tas, kad reikia skatinti vaiko žingeidumą neišduodant visko iš karto, t.y. nepristatant rezultato iš anksto. Tegu jis pats stebi, daro išvadas, jas pasako jums, o tada jau galima jį pataisyti ir papildyti.

10. Kalbos ir pažinimo lavinimas. Kai vaikas sako: “Mama, žiūrėk, šuo!” Atsakydama sugalvokite, kaip galite praplėsti sakinį, suteikdama daugiau informacijos. Pavyzdžiui: “Taip, čia šuo. Jo veislė auksaspalvis retriveris, jie labai draugiški ir mėgsta žaisti su vaikais.” (Atitinkamai pagal vaiko supratimo lygį, žinoma.)

Taip pat, patariama naudoti žaislus, kurie turi mažiau konkrečių funkcijų. Pavyzdžiui, paprasta lėlė yra daug geriau, nei lėlė jojikė, su specialia apranga ir žirgu, nes taip limituojama vaiko vaizduotė. O visų geriausias žaislas – tai kiemas ir draugai 🙂

Šis įrašas neturi komentarų

Jūsų komentaras

Your email address will not be published.